Saturday, November 27, 2010

Kisah Lucu

Aku ada terbaca Majalah Remaja baru-baru ni. Ader 1 kisah tu lucu sangat. So, aku nak kongsi kisah tu dengan korang semua.

USIK PON TIDAK!

Pada suatu hari Razak sedang mengambil magga di kebun datuknya. Sedang Razak memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercekerama'. Maka berdirilah bulu roma Razak melihat panorama itu. Tak lama kemudian di dengarinya suara
tangisan remaja perempuan itu, sambil teresak-esak sambil berkata "Abang, macam mana kalau saya mengandung nanti? Abang kena bertanggungjawab". "Sudahlah Sayang, kita serahkan semuanya kepada yang di atas( Allah )", jawab pemuda tersebut. Razak yang sedang asyik memerhati tersentak apabila mendengar kata-kata pemuda terbabit dan lantas berteriak. "Wah! wah ! Kamu berdua yang sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!".

No comments:

Post a Comment